Overskrift

***** OPDATERET 29-08-2014 ******

August.

Mandag den 11. august, modtog Allan Lyhr Larsen, formand for grundejerforeningen følgende brev:

"Som formand for grundejerforeningen skal du hermed orienteres om, at Teknik- og Miljøudvalget i Faaborg-Midtfyn Kommune har besluttet, at den del af "Deklaration og Byplanvedtægt" der forbyder parkering af køretøjer med totalvægt på over 2500 kg på Kildevangen i Ringe - aflyses.

Det betyder at det fremover er tilladt køretøjer op til 3500 kg at parkere indenfor det område der er reguleret af "Deklaration og Byplanvedtægt".

Jeg vedlægger referat fra Teknik- og Miljøudvalget (se billede, red.).

Lisbeth Y. Olsen

Herover deklarationsridset. I teksten benævnt; Billedet.

Overskrift

Undertegnede Ringe Kommune, som ejer af matr.nr. 7a, 7c, 7g, 7x, 7ø, 21b, 21l, del af 22, del af 24a, 27a, 31a, 33b og 33c alle af Ringe by ogsogn, bestemmer herved bindende for sig og efterfølgende ejere af de pågældende ejendomme samt parceller udstykkede herfra, følgende:

§1. AREALET

Stk. 1 Arealet begrænses som vist på billedet:

mod nord af Assensvej,

mod nordøst af del af matr.nr. 7a og vestskel af 6l,

mod sydøst af Faaborg jernbanen (nu natursti),

mod syd af Sallinge å, og

mod vest af off. vandløb nr. 13 til Sallinge å.

Stk. 2 Arealet opdeles i følgende områder:

I, II, III og IV, som vist på billedet.

§2. AREALETS ANVENDELSE

Arealet udstykkes af Ringe Kommune i overensstemmelse med byplanvedtægt nr. 2 for Ringe Kommune til boligbebyggelse

§3. VEJE OG STIER

Stk. 1  I forbindelse med udstykningen udlægges og noteres i matriklen de på billedets viste veje og stier med retning og beliggenhed som angivet:

Stamvejen A-B og C-D udlægges i en bredde af 12 m,

Stamvej I-F udlægges i en bredde af 15 m,

boligveje udlægges i en bredde af 8 og 13 m,

boligstier udlægges i en bredde af 3 m fra ovennævnte veje og til område IV,

hovedstier udlægges i en bredde af 5 m.

Stk. 2 Alle veje og stier udlægges med retning, bredde og i princippet med en beliggenhed som angivet på billedet. De angivne bredder er effektive profiler, idet skråningsarealer hører under parcellerne.

Stk. 3 Såfremt udstykning foretages forinden vejenes eller stiernes endelige færdiggørelse, skal parcelejerne respektere, at vej- og stianlægget gennemføres med den fastsatte effektive bredde, uden at der betales erstatning for gener ved skråningsarealer, hegnsforstyrrelser, afgravning, påfyldning, plantning eller lignende.

Stk. 4 Samtlige her nævnte veje og befæstede stier (med undtagelse af boligvejene i område II) søges efter deres anlæg optaget som offentlige. Skulle denne optagelse for alle eller for nogle af de her nævnte veje og stier blive nægtet, påhviler den fremtidige vedligeholdelse lodsejerne efter reglerne i kommunens vejvedtægt.

Stk. 5 Boligvejene i område II bliver privatveje. De anlægges og vedligeholdes af lodsejerne efter de til enhver tid gældende bestemmelser for private veje. Vejene skal færdiggøres senest ved byggeriets færdiggørelse.

Stk. 6 Med hensyn til renholdelse af såvel offentlige som private veje og stier henvises til de til enhver tid gældende bestemmelser i kommunens renholdelsesregulativ.

Stk. 7 Vejene og stierne må ingensinde spærres for kørende eller gående trafik uden kommunalbestyrelsens samtykke.

Stk. 8 Ovennævnte hoved- og boligstier må kun benyttes til gående og cyklende færdsel. Knallertkørsel på stierne er ikke tilladt. Det tilkommer kommunalbestyrelsen at træffe sådanne trafikregulerende foranstaltninger, som måtte skønnes nødvendige.

§4 PARKOMRÅDET

Stk. 1 Det på billedet viste parkområde (Område IV) bliver offentligt. Det anlægges af Ringe Kommune, som ren- og vedligeholder befæstede arealer, medens den øvrige ren- og vedligeholdelse overtages af lodsejerne i fællesskab gennem den i §13 nævnte grundejerforening.

Stk. 2 Tidspunktet for anlæggets udførelse og omfanget af offentlighedens adgang og færden på arealerne fastsættes af Ringe Kommune.

§5 PARKERINGSFORHOLD

Stk 1 Kun køtretøjer på indtil 2500 kg totalvægt må være hjemmehørende på eller til stadighed være henstillet på eller ved parcellerne. Køretøjer med større vægt må kun henstilles på eller ved parcellerne i det omfang, det er nødvendigt for af- og pålæsning.

Stk. 2 På den del af boligvejene, der anlægges til parkering, må langtidsparkering af campingvogne og andre lignende effekter ikke finde sted. Det bemærkes specielt, at de nævnte parkeringsarealer ikke må benyttes som varige holdepladser.

Stk. 3 På stamvejene A-B, C-D og E-F må ingen form for parkering finde sted.

§6 ADGANGSFORHOLD

Stk. 1 Al adgang til boligparcellerne i områderne I og II skal foregå fra de blinde boligveje.

Stk. 2 I område I må anlægges en (og kun een) overkørsel i en bredde af maksimalt 4 m til hver parcel. Eventuelle ændringer eller flytninger af overkørsler må kun ske med kommunens tilladelse og vil blive udført af kommunen på lodsejeres regning.

Stk. 3 I område II må overkørsler kun anlægges efter kommunalbestyrelsens nærmere godkendelse.

Stk. 4 Det tillades at etablere een åbning af højst 1 m's bredde for hver grund ud mod stierne og det offentlige parkområde.

§7 BEPLANTNING

Stk. 1 Ringe Kommune udfører plantning af hække, som vist på billedet. Beplantning ved vej- og stiskel skal finde sted inde på parcellerne og 30 cm fra vej- og stiskel. Beplantningen skal i dens endelige højde være mindst 1,5 m og højst 1,8 m over terræn, og holdes klippet så den ikke rager ud over vejarealet. Der må ikke uden kommunalbestyrelsens samtykke foretages åbninger i ovennævnte beplantning undtagen som angivet i §6, stk. 2 og 4.

Stk. 2 Fremtidige grundejere er pligtige til til enhver tid at vedligeholde den til hans parcel hørende hækbeplantning og i fornødent omfang foretage efterplantning og anden udbedring ved skader, uanset disses årsag. Hækken skal klippes mindst een gang årligt inden 1. juli. Udeladelse heraf - efter meddelt pålæg fra kommunen - medfører, at de fornødne arbejder kan foretages for grundejerens regning.

Stk. 3 Ringe kommune udfører endvidere beplantning med træer i det omfang, det fremgår af billedet. Disse træer må ikke fjernes eller på nogen måde beskadiges af grundejerne. Beskæring af disse træer må kun foretages af den i §13 nævnte grundejerforening. Ved boligveje samt ved hoved- og boligstier har kommunen ret til at foretage beplantning af de ovennævnte træer i den i stk. 1 nævnte hæk. Parcelejerne er pligtige til at tåle dette samt til at tåle ulemper af ovennævnte træer samt fremtidige træer og buske i det offentlige parkområde i henseende til løvfald, skygge, rodskud m.v. uden erstatning, ligesom fjernelse af nedfladet løv inde på parcellerne er kommunen uvedkommende.

Stk. 4 Indenfor område I kan kommunen tillade, at bestemmelserne i stk. 1 fraviges for såvidt angår hæk omkring boligvejene, således at der, hvor der foreligger en samlet, af kommunen godkendt plan for anlæg og beplantning af arealerne gældende for samtlige parceller omkring en boligvej, kan tillades anden hækhøjde og placering, udeladelse af hæk m.v.. I sådanne tilfælde sker plantning af hæk eller anden beplantning med undtagelse af de på billedet viste træer for grundejernes egen regning.

Stk. 5 Vest for stamvej C-D fra område III og mod vest på parcellerne langs Assensvej etablerer Ringe Kommune et 20 m bredt afskærmende plantebælte og et tæt ubrudt hegn langs Assensvejens sydskel. Fremtidige ejere skal vedligeholde beplantning og hegn.

(tilføjet 07. august 1972)

Stk. 6 Tidspunktet for plantning af hække og træer bestemmes af kommunalbestyrelsen.

§8 TERRÆNREGULERING

Stk. 1 Samtidig med fremsendelse af bygningsandragende skal der til kommunens godkendelse fremsendes plan over parcellen og dennes regulering, hvoraf fremgår, hvorledes eventuelle ændringer af terrænet agtes foretaget.

Stk. 2 Kommunen kan kræve, at terrænregulering sker efter en fælles, godkendt plan for flere parceller. Såfremt terrænregulering ikke sker efter en sådan plan, og såfremt der ikke opnås anden aftale med naboen, skal skråninger og evt. støttemure holdes i en afstand af mindst 0,5 m fra naboskel.

§9 LEDNINGSANLÆG

Stk. 1 Såfremt det af tekniske grunde viser sig nødvendigt at etablere de fornødne ledninger til kloak, vand, fjernvarme, el, telefon m.v. over parcellerne, er grundejerne forpligtede til uden vederlag at tåle dette mod erstatning for forvoldt skade på beplantning og øvrige udførte anlægsarbejder.

Stk. 2 De til de enkelte parceller fra hovedledningen etablerede detailstik m.v. ren- og vedligeholdes af grundejeren i det omfang, der ikke er eller måske blive fastsat andre bestemmelser i vedtægter eller kontrakter med de enkelte værker.

Stk. 3 De til el- og telefonforsyning fornødne kabelskabe og master anbringes bag skillelinien mod vej, hvilket skal respekteres af de respektive grundejere.

§10 FJERNVARME

For parceller ved den nordligste boligvej øst for vej C-D (beliggende syd for Søndervang) påhviler ingen pligt til tilslutning af fælles fjernvarmeforsyning. De øvrige parceller er pligtige at tilslutte ejendommen til Ringe Fjernvarmeforsyning på de for tilslutning til denne gældende almindelige betingelser, der er godkendt af kommunalbestyrelsen.

§11 AFFALDSPLADSER

Stk. 1 Affaldspladser, skarnkasser og lignende skal anbringes, eller afskærmes, således at de ikke er synlige fra veje, stier eller offentligt parkområde. Anbringelse, samt ren- og vedligeholdelse skal i øvrigt ske således, at den ikke er til gene for de omboende.

Stk. 2 Haveaffald og lignende må ikke henkastes i det offentlige parkområde eller på stierne.

§12 ANTENNER

På parcellerne må ikke opsættes fritstående antennemaster med større højde end 8 m over terræn.

Udføres der fælles antenneanlæg, kan kommunalbestyrelsen tillade større totalhøjde for dette anlæg.

§13 GRUNDEJERFORENING

Stk. 1 Til varetagelse af grundejernes interesser og disses forpligtelser i henhold til denne deklaration, stiftes en grundejerforening, hvis lov skal godkendes af kommunalbestyrelsen, der også er berettiget til at kræve bestemmelser til præcisering af foreningens virksomhed optaget i lovene.

Stk. 2 Enhver ejer af parcel til selvstændig bebyggelse er pligtig medlem af grundejerforeningen fra dennes stiftelse eller fra underskrift af købekontrakt.

Stk. 3 Grundejerforeningen vil blive stiftet, når halvdelen af parcellerne indenfor deklarationsområdet er solgt. Bidragspligt til grundejerforeningen indtræder dog i ethvert tilfælde ved underskrift af købekontrakt. Bidragets (kontingentets) størrelse fastsættes, indtil første generalforsamling har været holdt, af kommunen, hvem bidraget også tilfalder i tidsrummet indtil foreningens stiftelse, som kompensation for at kommunen i omtalte tidsrum overtager grundejerforeningens fremtidige forpligtelser.

§14 ÆNDRINGER OG DISPENSATIONER

Stk. 1 Kommunalbestyrelsen kan tillade mindre afvigelser fra bestemmelserne i denne deklaration, når særlige forhold taler herfor, og når sådanne afvigelser efter kommunalbestyrelsens skøn ikke berøver kvarteret dets karakter efter denne deklarations bestemmelser.

Stk. 2 Alle spørgsmål vedrørende denne deklaration og fortolkningen af dens bestemmelser afgøres af kommunalbestyrelsen, hvis afgørelse grundejerne er pligtige at underkaste sig, men med rekurs til domstolene.

§15 PÅTALERET

Påtaleret med hensyn til overholdelse af de i denne deklaration anførte bestemmelser har alene Ringe kommunalbestyrelse.

§16 TINGLYSNING

Denne deklaration vil være at tinglyse på matr.nr. 7a, 7c, 7g, 7x, 7ø, 21b, 21l, del af 22, del af 24a, 27a, 31a, 33b og 33c alle af Ringe by og sogn, i det omfang disse parceller omfattes af deklarationsridset, med prioritet forud for al pantegæld.

Ringe, den 17.8.1971

For Ringe kommunalbestyrelse

Sign.: Carl Stokkebro, Borgmester

Deklarationsændring.

Seneste kommentarer

07.09 | 13:30

Jeg troede, at jeg havde betalt kontingent 11-6-2001, men pengene er kommet retur en uge senere.Jeg sender pengene, når jeg får en ny betalings adresse.

04.09 | 10:30

Betalt kontingent 11 juni

15.06 | 06:29

Hej Allan
Vil foreslå om ikke det kunne være god ide at lave genopfriskning af førstehjælp med hjertestarter. Ved indvielsen var vejret ikke med os og der var mange samlet på meget lidt plads.

Del siden